Tänk om – Regeringen skjuter till!

Det har aviserats behov av stora besparingar inom Nykvarns kommun, men det är dags att tänka om – Regeringen, med Socialdemokraterna i spetsen, satsar 22,5 miljoner i nya statsbidrag till Nykvarn varav strax över 12 miljoner presenterades av statsminister Stefan Löfven tidigare under dagen.

Märtha Dahlberg, kommunalråd i opposition

– Budgetarbetet inför 2021 har startat upp i Nykvarn och stora besparingar har varit att vänta, vi Socialdemokrater välkomnar därför dessa nya välfärdspengar från den socialdemokratiskt leda regeringen. För Nykvarns del innebär detta totalt 5,7 miljoner i en riktad satsning mot äldreomsorgen under 2021 vilket vi varmt välkomnar!

Ingela Nylund Watz, socialdemokratisk riksdagsledamot

– Den socialdemokratiskt ledda regeringen stärker svensk äldreomsorg med en satsning av historiska proportioner, därför är jag både stolt och glad idag! Satsningen matchar väl den Socialdemokratiska målsättningen om att vi i Sverige ska kunna erbjuda världens bästa äldreomsorg och en trygg välfärd för alla. Nu är det upp till den borgerliga majoriteten i Nykvarn att förvalta denna satsning mycket klokt.