Gott Nytt År! Hoppas på ett fantastiskt 2019

Gott nytt år! Hoppas på ett fantastiskt 2019!

Det här är axplock från 2018

♦️Vi öppnade en hemsida www.socialdemokraternainykvarn.se och

ett instagramkonto- @socialdemokraternainykvarn🌹

♦️Vi jobbar för fler förskolor i kommunen! – majoritetens svar ”ligger i pipeline”, man kan undra hur länge innan det byggs, Lillhaga förskola har återremitterats 3 gånger, den gamla byggnaden revs i oktober men det finns ingen startdatum för byggstart för den nyaförskolan.

♦️Vi vill anställa en barnombudsman som för fram barn- och ungdomarsintressen. – majoriteten rösta ner  förslaget.

♦️Vi förespråkade en folkomröstning angående Älgbostad så Nykvarnsborna får vara med att bestämma. -majoriteten röstade ner förslaget!

♦️Nykvarnskommun hade besök av ministern av högreutbildning och forskning Helene Hellmark Knutson (S) i februari, hon besökte nybyggnationerna i centrum, företaget Aditro och Turingeskolans årskurs 6 där hon avslöjade att hon även är Rymdminister.

♦️Vi riktar skarp kritik genom insändare mot den styrande majoriteten angående bristande förskoleplatser i kommunen.

♦️Vi har knackat dörr där vi haft givande samtal med trevliga nykvarnsbor.

♦️Märtha och finansministern Magdalena Andersson (S) besökte brandstationen i Nykvarn där man bl a pratade om arbetsvillkor.

♦️Vi fick igenom ett minoritetsåterremiss på majoritetens budget.

♦️Vi har också stått i centrum och samtalat med nykvarnsborna, vi delade ut goodibags vid tågstationen vid några tillfällen tidigt på morgonen.

♦️Märtha var med och tog första spadtaget för vattentornet!

♦️Vi tycker att många viktiga frågor som förskolor, äldreboende tar alldeles för lång tid då det heltiden ska utredas och återremitteras.

♦️Vi anser inte att en återvinningsstation är högprioriterad i kommunen, dom pengarna kan man lägga på en konstfrusen isbana istället.

♦️Den 16 augusti meddelade Sveriges närings- och innovationsminister Mikael Damberg (S) att staten satsar 200 miljoner kronor för ett centrum för elektromobilitet i Nykvarn. Centret ska bedriva forskning runt framtidens fordonstransport med särskild tonvikt på innovativt samarbete och hållbar utveckling.

Nykvarnspatriet har drivit en fråga om en motorbana i Nykvarn men det här är mycket större som vi fått i Nykvarn och det tack vare en socialdemokratisk regering.

Vi ser framemot nya utmaningar 2019!